Daňově uznatelné reklamní předměty
Nákupem reklamních předmětů si můžete snížit daňový základ daně z příjmů.
Z hlediska daňové uznatelnosti můžeme použití reklamních předmětů nalézt zaprvé v zákoně č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDP“) a za druhé v zákoně č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDPH“). Ale pozor, definice reklamních předmětů se v obou zákonech odlišuje. Společným jmenovatelem obou zákonůje potom limitní cena předmětu. Pro dosažení co nejlepšího daňového efektu pro společnost doporučujeme dodržovat zároveň podmínky stanovené jak v ZDP, tak v ZDPH.
Za jakých podmínek je reklamní předmět daňově uznatelným nákladem?
Jednoduše řečeno, musí být splněny následující tři podmínky:
1. Reklamní předmět je opatřen značkou, názvem firmy, popř. názvem propagovaného zboží nebo služby.
Reklamní informace tedy musí být vytištěna některou z tiskových technologií buď přímo na výrobku, na obalu tohoto výrobku nebo na etiketě přímo spojené s tímto výrobkem.
Zejména u luxusněji vnímaného zboží se více hodí, aby značku nebo logo obsahoval obal - například taška, krabička, papírový přebal s tiskem, samolepka, etiketa přímo svázaná s výrobkem nebo třeba jen dárková kartička přilepená k výrobku.
Pro všechny naše reklamní předměty vymýšlíme prémiová balení a dodáváme je se všemi typy reklamních obalů, přebalů, krabiček nebo etiket.
500 Kč
2. Hodnota reklamního předmětu nepřesahuje 500 Kč za kus.
Pro všechny plátce DPH, se jedná o částku bez DPH.
Jde vždy o celkovou sumu za reklamní předmět, včetně grafiky, potisku, jeho případné přepravy a distribuce.
3. Není předmětem spotřební daně ( s výjimkou tichého vína)
Reklamním předmětem z hlediska odpočtu daně z příjmu tedy nemůže být alkohol, cigarety nebo například kanystr benzínu. Vzhledem k definici tichého vína, "jakékoli jiné víno než šumivé", není reklamním předmětem šampaňské, sekt, či třeba prosecco.
Reklamním předmětem je naopak jakýkoli nešumivý druh vína ( tiché víno ) s potiskem loga na krabičce nebo v papírové tašce, případně samolepce nebo přivázané komplimentce na lahvi.
Přesné znění zákona: Ze zákona o daních z příjmů § 25 odst. 1) t) vyplývá, že jako daňové výdaje (náklady) nelze uznat "výdaje na reprezentaci, kterými jsou zejména výdaje na pohoštění, občerstvení a dary". Předpis ale pokračuje větou: "Za dar se nepovažuje reklamní nebo propagační předmět, který je opatřen obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu nebo názvem propagovaného zboží nebo služby, jehož hodnota bez daně z přidané hodnoty nepřesahuje 500 Kč a který není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně."
Odečtení DPH u reklamních předmětů
Z poskytnutí svého reklamního nebo dárkového předmětu do 500 Kč nemusím odvádět DPH a mohu uplatnit plný odpočet DPH.
Přesné znění zákona: Zákon o DPH uvádí v § 72 odst. ), že "plátce nemá nárok na odpočet daně u přijatého zdanitelného plnění použitého pro reprezentaci, které nelze ... uznat za výdaje vynaložené k dosažení, zajištění a udržení příjmů, s výjimkou plnění podle § 13 odst. 8 písm. c). Výjimka a § 13 odst. 8) c) říká, že za dodání zboží se nepovažuje "poskytnutí dárku v rámci ekonomické činnosti, pokud jeho pořizovací cena bez daně nepřesahuje 500 Kč, a nebo poskytnutí obchodních vzorků bez úplaty v rámci ekonomické činnosti".
Dárkové poukázky nejsou uznatelné
Pozor - například dárkové poukázky, slevové kupóny nebo vouchery nejsou uznatelným daňovým nákladem.
Dle podporující informace Ministerstva financí ČR je možné za reklamní předmět považovat věc, která má sama o sobě určitou užitnou nebo estetickou hodnotu. V souladu s tímto není možné za reklamní předmět považovat poukázku na odběr zboží (která jako taková nemá tuto hodnotu sama o sobě). Poukázku či voucher na odběr zboží nebo služeb je tedy nutné vždy považovat za daňově neuznatelný náklad.
Odečtěte si z daní produkty se svým logem
Katalogové předměty
E-shop plný vybraných reklamních předmětů s funkcí vizualizace loga a konfigurátoru potisku.
Reklamní oblečení
Reklamní textil a pracovní oblečení od 120 značek, které potiskneme přesně tak, jak potřebujete.
Prémiové obaly
Inovativní prémiová balení z udržitelných materiálů.
Nechte vaše produkty ještě lépe vyniknout.
Rádi Vám poradíme s výběrem předmětů, včetně označení předmětu vaším logem či značkou vhodnou tiskovou technologií, tak aby splňoval kritéria daňové uznatelnosti. Neváhejte se na nás obrátit.